Začalo to již v roce 1936
V IWC již v raném období aviatiky poznali, že letectví má budoucnost, a rozhodli se ty, kteří se mu věnují, vybavit přesnými a spolehlivými hodinkami. Čas byl pro piloty základní informací, která jim pomáhala jak při kontrole délky letu, tak při navigaci. Na přesných a spolehlivých hodinkách závisel úspěch letu a život posádky.
První pilotní hodinky uvedlo IWC již v roce 1936, jednalo se o model ‘Special Pilot’s Watch’ (ref. IW436). Nešlo jen o větší (průměr 38 mm) kontrastní hodinky, tyto byly navíc vybaveny antimagnetickým strojkem či nerozbitným sklem a mimo to byly schopny pracovat v rozsahu teplot od -40°C do +40°C.
IWC W.W.W. (neboli MARK X)
První model, kterému dnes někteří znalci a sběratelé říkají MARK 10, nesl označení W.W.W. Tehdy by nikoho nenapadlo tuto zkratku spojovat s webovými stránkami, šlo o označení Watch – Wrist – Waterproof (hodinky náramkové – vodotěsné). Britské ministerstvo obrany (MoD), které toto označení vymyslelo, navíc od hodinek požadovalo dobrou čitelnost, sekundovou ručku, luminiscenci a natolik kvalitní zpracování, aby šel strojek v případě potřeby nastavit na chronometrickou přesnost. IWC byla jednou z dvanácti značek (tzv. „Dirty Dozen“), které se dostaly do kokpitů RAF. Spojenecké pilotky měly průměr pouzdra 35 mm. Odhaduje se, že během války odebralo ministerstvo od „Dirty Dozen“ cca 145 000 kusů hodinek, z nichž asi 5 000 kusů bylo od IWC.
MARK XI
V roce 1948 vznikly výše zmíněné MARK XI, které byly vyrobeny na základě specifikace a spolupráce s RAF. Tyto hodinky měly průměr 36 mm a výšku 11 mm. Zatímco Mark X měl sekundovou ručku na subčíselníku na pozici 6 hodin, Mark XI měl centrální sekundovku. Poháněl jej kalibr H/89, který měl kryt z magneticky měkkého železa, který zajišťoval ochranu proti vlivům magnetických polí. V roce 1952 došlo k drobným změnám. Model byl velmi oblíben a sloužil v zemích Commonwealthu (kromě RAF jej používalo i Australské a Novozélandské královské letectvo) spolehlivě až do roku 1981.
MARK XII a další následníci
Tento model uvedený na trh v roce 1993 navazuje na předchozí vzhled a zachovává i stávající rozměr pouzdra (36 mm). Největší novinkou bylo safírové sklo a automatický strojek (základem byl Jaeger-LeCoultre 889/2). Zajímavým bonusem byla datumovka a možnost zakoupit si i ocelový náramek.
Model MARK se stal velmi oblíbeným a pokračoval dalšími řadami až po MARK XX.
Double chronograph
Další slavný model přišel v roce 1992, kdy vznikl model ref. 371101, který disponoval náročnou komplikací double chronograph, jež umožňovala měření dvou krátkých časových úseků zároveň (podrobnosti viz článek „Komplikace v mechanických hodinkách“. Tím si firma získala respekt také v oblasti leteckých chronografů.
Keramika
IWC ale neusnulo na vavřínech a dále pokračovalo v inovacích. V roce 1994 představilo letecký chronograf (ref. IW3705) s černým pouzdrem z keramiky (oxid zirkoničitý), která má výbornou odolnost vůči otěru. Šlo o limitovanou edici 999 kusů, která je dnes vyhledávaná sběrateli (jejich cena se pohybuje okolo 600 000 Kč).