Značka Rolex se řadí mezi nejznámější společnosti světa, přesto stále existuje mnoho zajímavých faktů, které povětšinou znají jen zarytí fanoušci značky. Níže se můžete dozvědět, co jste možná netušili.
Hodinky Rolex si oblíbila řada slavných osobností
Kapitolu samu pro sebe tvoří oblast kinematografie. Mezi výčet slavných jmen spadají například Steve McQueen, Sean Connery či Clint Eastwood. Politické osobnosti často volí hodinky z klasické kolekce – spatřeny byly na zápěstích Winstona Churchilla, Ronalda Reagana či Dalajlámy. Pozadu nezůstává ani svět sportu – kromě oficiálních ambasadorů značky Rogera Federera či Carlose Alcaraze řadíme mezi skalní fanoušky značky třeba i legendárního golfistu Tigera Woodse. Ze světových celebrit jsou za nejvášnivější sběratele považováni hudebník John Mayer, herci Kevin Hart a Marc Wahlberg či komička Ellen DeGeneres.
Veškeré zlato si značka zpracovává sama
Rolex navíc vlastní i zlatá ložiska s doly v Jižní Africe. Přísný dohled nad získáváním i zpracováním materiálu zajištuje budoucí stálost a konzistentní vzhled materiálu. Zpracování drahých kovů dokonce Rolex ve své továrně vyhradil celou vlastní odbornou divizi, stejně jako zpracování drahých kamenů. V hodinářském odvětví se jedná o opravdovou výjimku, většina ostatních společností totiž spolupracuje s externími dodavateli. Vzhledem k této skutečnosti značka klade silný důraz na důstojné pracovní podmínky a práva horníků.
Ochranné znaky
Ochranné znaky představují pro Rolex zcela stěžejní téma. Z důvodu ochrany značky a vzrůstajícího trendu produkce čím dál dokonalejších padělků klade společnost důraz na těžko napodobitelné unikátní prvky svých produktů. Autenticitu hodinek Rolex lze často rozpoznat již díky vlastnostem, jako je váha či kvalita zpracování. Hodináři se však často musí podívat i na strojek, jelikož z estetické stránky bývají kopie již velmi propracované. Jedinečné znaky dokazující pravost produktů obsahují například sériové číslo a nápisy „Rolex” vyryté na vnitřním obvodu lunety nebo laserem vygravírovanou Rolex korunku na safírovém sklíčku.
Veškeré hodinky jsou vyráběny ručně in-house
Každý jednotlivý kus sestavují zkušení hodináři. Řadíme sem vývoj a výrobu všech hlavních součástek hodinek, jakými jsou tah, číselník či strojek. Po dokončení jsou každé hodinky po svém zapouzdření intenzivně testovány, než opustí dveře továrny. Na rozdíl od mnoha ostatních značek tak zde netestují pouze náhodný vzorek vyrobených hodinek. Série testů obsahuje například přetlakovou komoru či intenzivní zkoušku voděodolnosti.
Rolex je charitativní organizací
Hans Wilsdorf v roce 1944 po smrti své manželky založil privátní fond Hans Wilsdorf Foundation. Odkázal mu veškerý svůj podíl s myšlenkou, že část příjmů společnosti bude později využita na dobročinné účely. Po jeho smrti v roce 1960 značka Rolex SA oficiálně spadla pod tento fond. Rolex SA je výdělečnou organizací, avšak nadace HWF nikoliv. Společnost Rolex není veřejně obchodována. Značnou část svých tržeb Rolex dodnes věnuje na charitativní účely, sociální pomoc a ochranu přírody, a to v rámci své organizace „Rolex Perpetual Planet Iniciative”. Obsáhlou kapitolu tvoří životní prostředí, které Rolex pomáhá chránit a zachovat pro příští generace. Projekty podporují řadu pestrých oblastí od pohoří Himálaje přes Amazonský prales a ochranu podmořského života až po ledovce v Grónsku. Důraz klade i na vědu a výzkum a svou stopu zanechává také v mnoha oblastech umění – kinematografii, hudbě, architektuře, tanci, či dokonce literatuře.
„Perpetual (věčný). Již téměř celé století je toto slovo napsáno na každých hodinkách Rolex Oyster. Perpetual je ale víc než pouhé slovo na číselníku. Je to filozofie – neutuchající honba za dokonalostí, za objevováním a sdílením lidských znalostí za účelem budování lepšího světa. Vychází z elementární víry v neomezený lidský potenciál, v kontinuální zlepšování, v neustálé posouvání hranic a dlouhodobý výhled. Naše hodinky jsou vyrobeny tak, aby vydržely. Stejně tak náš příspěvek budoucím generacím.” (Rolex)